Lai cik neloģiski tas arī neizklausītos, tieši tā arī ir. Gan uzsākot sadarbību, gan sadarbības gaitā, mēs darām visu, lai tad, ja viņi izvēlētos digitālā mārketinga ceļu ar mums neturpināt, viņiem to izdarīt būtu viegli un nesāpīgi.
Protams, ka mēs neesam klientu zaudēšanas biznesā un cenšamies no tā izvairīties, bet ikdienā ļoti labi redzam, cik dārgs un sarežģīts klientam var būt aģentūras maiņas process.
Kāpēc
Aptuveni puse no mūsu klientiem ir strādājuši ar kādu citu pirms mums (otrai pusei mēs esam pirmie nopietnie partneri digitālajā mārketingā), tāpēc mūsu sadarbība parasti sākas ar visu piekļuvju iegūšanu digitālajiem “īpašumiem” no klienta iepriekšējās aģentūras, komunicējot ar projektu vadītājiem un citiem iesaistītajiem.
Dažos gadījumos iepriekšējais mārketinga partneris ir izveidojis klienta digitālos kanālus tādā veidā, ka nav iespējams tos pilnībā nodot nevienam citam un tas nozīmē, ka, pat, ja mēs varētu iegūt daļēju pieeju tiem vai pat tos izmantot, šai iepriekšējai aģentūrai paliks pilna pieeja gan vēsturiskajiem datiem, gan tiem, kas tiks ievākti no jauna un tas ir nepieņemami vairāku iemeslu dēļ:
- Mēs negribam, lai mūsu konkurenti redzētu, kā mēs uzstādam, optimizējam un lietojam digitālos kanālus — mēs esam ieguldījuši gan savu laiku, gan naudu mūsu zināšanās, rīkos un pieredzē – šīs nav lietas, ko vēlamies dāvināt saviem konkurentiem.
- Klienta biznesa dati būs pieejami bijušajai aģentūrai bez noilguma – pat, ja šī aģentūra sāks strādāt ar tiešu šī (bijušā) klienta konkurentu.
- Vienmēr saglabāsies vajadzība ik pa laikam izmantot šīs aģentūras resursus, kad būs jāmaina pieejas, jāveic kādas admin līmeņa izmaiņas un citos gadījumos.
Mērķis šādai mūsu pieejai ir parūpēties, lai mēs nevienu nenostādītu šādā situācijā, ko var nosaukt arī par atkarību. Mēs vienmēr jūtam līdzi klientiem, kuriem jāveic nevajadzīgas investīcijas vai jazaudē daļu no biznesa, lai tikai strādātu ar mums (tas ir – pamestu savu iepriekšējo aģentūru), tāpēc mēs cenšamies pārliecināties, ka mēs neatstājam pašu pēcgaršu, ja klienti nolemj pamest mūs/. Mēs to redzam kā cilvēcīgu lietu, ko darīt, un paši arī to piekopjam.
Balstoties uz atvērtam un labi zināmām platformām.
Tā ir viena no lielākajām potenciālajām ilgtermiņa izmaksām -mājaslapas, kas ir būvētas uz nezināma, paštaisīta vai neelastīga CMS (Content Management System). Lieta, ko paturēt prātā – web izstrādātāji reti vēlas rakties cauri svešam kodam mājaslapās, kuras būvējis kāds cits. To var salīdzināt ar kāda cita rokraksta lasīšanu. Jūs parasti jau var izdarīt, bet vienmēr daudz vieglāk ir lasīt Helvetica.
Teorētiski jūs varat paņemt jebkuru mājaslapu no aģentūras, pāriet uz serveri, kas jums pieder vai ko īrējat, un atrast kādu, kurš ar to visu darbosies. Patiesībā, ja mājas lapā nav super vienkārša vai būvēta uz WordPress vai kaut kā līdzvērtīgi populāra, tas ir liels apgrūtinājumus.
Pirmkārt, dažas mājas lapas ir veidotas uz tik specifiskiem dziņiem, ka atrast attīstītājs, kurš zina, kā strādāt ar tām, ir gandrīz neiespējami. Visbiežāk tā gadās ar ļoti vecām mājas lapām. Pat tad, ja jums paveicas atrast šādu izstrādātāju, konkurences trūkums tirgū var nozīmēt, ka tas būs diezgan dārgi vai nekvalitatīvi.
Otrkārt, dažas aģentūras ir izveidojuši savu CMS, uz kā veidot savu klientu mājaslapas. Tas principā ir klienta uzsēdināšana uz adatas. Daudzos gadījumos tas nozīmē, ka, lai turpinātu darbību pēc aiziešanas no aģentūras, kura veidoja šo lapu, tā ir jataisa atkal no nulles.
Visbeidzot, ir arī citas labi zināmas, bet ne ļoti elastīgas iespējas – Shopify, Squarespace un citi. Tās var ietaupīt naudu īstermiņā, bet kādā brīdī daļa uzņēmumu saprot, ka iespējas ir pārāk ierobežotas, un ir spiesti pārcelties uz kaut ko citu, kas piedāvā lielāku brīvību un elastīgumu.
Mums netaisam mājaslapas, bet vienmēr, kad mēs esam daļa no projekta, kur mums ir iespēja ietekmēt CMS izvēli, mēs iesakām WordPress. Arī šī mājas lapa ir veidota uz WordPress, un, lai gan mūsu ir pavisam vienkārša, iespējas ir gandrīz neierobežotas, turklāt – jūs vienmēr varēsiet atrast izstrādātāju, kas varēs palīdzēt ar izmaiņām/atjauninājumiem, un mēs esam diezgan droši, ka tas nekur nepazudīs vismaz nākamo desmit gadu laikā.
Protams, WordPress ir savas nianses un problēmas, bet nekas, kas mūsuprāt varētu atsvērt ieguvumus.
Jaunu un atsevišķu analītikas/mārketinga kontu izveide katram klientam
Joprojām ir aģentūras, kas Facebook reklāmas kampaņas visiem saviem klientiem taisa, izmantojot savu aģentūras Facebook reklāmas kontu. Lai gan tas neietekmē kampaņu veiktspēju, tas rada dažas problēmas:
- Klients nevar iegūt piekļuvi datiem no šīs kampaņas tiešā veidā (aģentūra vienkārši to nevar dot, jo tajā pašā kontā ir dati par visiem klientiem)
- Klients nevar izmantot šo informāciju nodot nākamajam partnerim, lai sniegtu vērtīgus ieskatus un salīdzināmus datus.
- Tā kā katram kontam parasti ir tikai viens Facebook pixel, ar tā palīdzību savāktie mārketinga dati mainot aģentūras tiek zaudēti .
Tas pats attiecas uz dažādiem Google Analytics un citiem rīkiem, kas tiek izmantoti, lai vāktu datus. Ja ar katru jaunu klientu nav izveidoti atsevišķi konti, tad tas parasti apgrūtina datu pārvietošanu.
Nevarēt pārvietot datus un citu informāciju var izmaksāt diezgan daudz. Mēs to arī paši esam pieredzējuši.
Lūk, ko darām mēs. Katram klientam ir atsevišķs kontus visās platformās, tāpēc, ja viņiem ir nepieciešams, lai viņi varētu piekļūt, dalīties un pārvietot visus datus jebkur, kur viņi vēlas.
Play nice
Google moto gadiem bija “nedarīt ļaunu”. Mums varētu būt kaut kur starp “Play nice” un “Fair trade”. Darīt lietas tā, kā klientam ir vislabāk, ir doma, ar kuru jāķeras klāt katram darbam. Pat ja tas nozīmē, ka mēs nenopelnīsim dažus liekus eiro. Godīga spēle atmaksājas ilgtermiņā.