Sociālo mediju štelles, kuras jums nav nepieciešamas, bet aģentūras tik un tā mēģinās pārdot

Mēs sākām strādāt paši sev, nevis citās aģentūrās vairāku iemeslu dēļ, un viens no tiem – brīvība darīt visu, ko mēs redzam kā pareizās lietas sev, mūsu klientiem un sabiedrībai. Laiku pa laikam mums ir grūtības glīti ‘iepakot’ savu piedāvājumu, jo tas vienmēr attīstās un pārveidojas. Piemēram, kādu laiku sociālos medijus no sava piedāvājuma bijām izņēmuši pilnībā – tikai tāpēc, ka mēs redzējām, ka mēs varam dot klientam daudz vairāk vērtības citur, nekā ikmēneša satura plānos.

Tātad, šeit iet mūsu saraksts:

Sociālo mediju kalendārs

Kad es sāku savu karjeru digitālā mārketinga jomā, mani pirmie pienākumi bija tieši šie — izveidot sociālos mediju kalendārus, tos apstiprināt, publicēt un uzraudzīt/atbildēt uz cilvēko iesaisti sociālajos medijos lielākajiem zīmoliem Latvijā. Tagad es vairs neticu, ka radīt 15-20 Facebook ierakstus mēnesī ir kāda jēga. Jo īpaši tirgū, kas ir tik mazs kā mūsējais (Latvija, Lietuva, Igaunija).

Mēs esam veikuši testus ar mūsu klientiem – pēc 5-6 mēnešu darba, kas ietver līdz pieciem ierakstiem mēnesī, asam mēģinājuši pāriet uz ikmēneša kalendāru ar 15-20 ierakstiem. Ietekme uz biznesa rezultātiem – 0. Nav nozīmes tam cik ierakstus jūs (vai jūsu aģentūra) saražosiet – svarīgi ir tas, cik daudzi cilvēki tos redzēs un cik pārliecinoši tie būs.

Kā to pārbaudīt? Pārtrauciet satura izveidi vienam mēnesim un pārvirziet visu budžetu no satura ražošanas uz viena ieraksta (izvēlieties labu) reklamēšanu. Lūdzu, nav par ko.

Sociālo mediju audits

Vidējais sociālo mediju audits: “jums vajadzētu izveidot vairāk video, jūsu uzņēmuma Facebook lapā arī ir jāievieš dažas jaunas tēmas. Lai palielinātu iesaisti jums vajadzētu izveidot mazliet vairāk iesaišu saturu, varbūt pat palaist kādu konkursu laiku pa laikam. ”

Es esmu veicis dažus sociālo mediju auditus. Tas bija sen, bet tā netīrā sajūta vēl ir palikusi. Tās parasti ir muļķības, kas bāzētas uz to, ko konkrētais “auditors” uzskata par labāko vidējo pieeju, kas visiem Facebook būtu jādara.

Ko jums vajadzētu darīt? Ja jūs vēlaties sasniegt vairāk cilvēku – izmantot apmaksāto reklāmu (tas Facebook platformā mūsdienās ir neizbēgami). Ja jūs vēlaties pārdot vairāk -runāt par savu produktu un to, kāpēc tas ir labāks, nekā jūsu konkurenta. Beidziet izmantot gif’us un censties būt smieklīgi.

Sociālo mediju skaitļi, kas nav svarīgi

Pirms vairākiem gadiem mēs piedalījāmies jauna zīmola palaišanā Latvijā (tiešsaistes mazumtirgotājs). Mums bija uzdota kampaņas adaptācija no citas valsts, tulkojumi un vietējās kampaņas vadība.

Izdevumi bija (aptuveni):

  • Facebook aplikācija – €4000
  • Mediju budžets – €2000
  • Balvas – €2000
  • + mūsu izmaksas

Rezultāts Facebook lapai – 5000 like (no nulles)

Biznesa rezultāts no kampaņas un lapas ierakstiem, kas tika publicēti vēlāk – 10 pasūtījumi ar vidējo pasūtījuma vērtību €70. Jā, €800 mārketinga izdevumos par katru pirkumu, kas bija aptuveni €70.

Kas tad jums būtu jāmēra? Ja jūs veicat vienalga kādu no mārketinga aktivitātēm un neredzat nekādas izmaiņas biznesa rezultātos (ieņēmumos vai vismaz jaunu klientu zvanos, u.c.), nav pilnīgi nekādas nozīmes, vai ir laiki, šēri, retvīti vai komentāri. Tas ir ļoti skarbs piemērs, bet nekad nevajag koncentrēties uz sociālo mediju skaitļiem, piemēram, laikiem, iesaisti u.c. Skatieties uz saviem ieņēmumiem.

Vai sociālo mediji tad ir lieka laika šķērdēšana?

Nē. Vienkārši netērējiet laiku uz lietām, kas ir bezjēdzīgas, bet meklējiet tās, kas strādā. Saturs ir svarīgs, taču satura veidošana satura labad parasti ir resursu izšķērdēšana (laika & naudas).

“Kas pārdos?” ir daudz grūtāks jautājums par “kas iegūs vairāk laikus?”, bet tas tāpat ir pareizais jautājums.