Facebook reklāmas cena – kā plānot budžetu ierakstu reklāmai

Šis ir viens no populārākajiem jautājumiem, kuru saņemam gan no aģentūras klientiem, gan topošajiem Adyeet lietotājiem, uz kuru nekad nav iespējams atbildēt ātri un vienkārši, ja vien nenoskaidrojam atbildes uz vēl vismaz dažiem jautājumiem. Iemesls nespējai atbildēt uz šo jautājumu ir daudzie mainīgie, piemēram, kompānijas izmērs un apetīte, kopējais mārketinga budžets, sasniedzamās auditorijas izmērs un citi.

Ap šo teikumu jūs droši vien esat sapratuši, ka atbilde nebūs vienkārša.

Pirms sākam runāt par reklāmas budžeta apjomu, ceram, ka esat izdomājuši kā reklamētie ieraksti lietotājiem, kuri tos redzēs, liks izlemt par labu pirkuma izdarīšanai tieši pie Jums. Dabūt Like ir forši, bet ar Like nevar apmaksāt rēķinus, izmaksāt algas un nopirkt Ziemassvētku dāvanas.

Jautājums 1: Kam Jūs plānojat reklamēt savus FB ierakstus?

Šis ir svarīgākais aspekts, jo auditorijas izmērs vistiešākajā veidā ietekmēs nepieciešamo budžeta apjomu. Ja jūs plānojat darboties (reklamēt ierakstus) Latvijas/Baltijas tirgos, tad var rēķināt šādi – katri 1000 sasniegtie cilvēki Jums izmaksās 2€ (vai dolārus, atkarīgs no tā, kādā valūtā esat uzstādījuši savu FB reklāmas kontu).
NB! Dažādās valstīs cena par 1000 sasniegtiem cilvēkiem variē ļoti kardināli (pat vairākas reizes) un pat vienā valstī atkarībā no demogrāfiskajiem rādītājiem cenas ir ļoti atšķirīgas.

Visprecīzākās nākotnes prognozes par izmaksām uz katra ieraksta reklāmu gan jūs varēsiet veikt tikai pēc dažu pirmo ierakstu reklamēšanas. Jāņem vērā arī tas, ka dažādiem ierakstiem cenas par 1000 cilvēku sasniegšanu atšķirsies – Facebook ņem vērā katra ieraksta engagement, lai izlemtu cik daudziem cilvēkiem konkrēto ierakstu rādītu.

Vēl viena lieta – mērķējiet uz to, lai sasniegtu 50% no Jums interesējošās auditorijas, jo Facebook (tāpat vispār mediju teorijā) katrs nākošais sasniegtais cilvēks izmaksā vairāk par iepriekšējo. Šī 50% izvēle nav pārāk zinātniska, bet mēs šo esam atzinuši par zelta vidusceļu, balstoties uz savu pieredzi – šādi mēs sasniedzam saprātīgu daudzumu cilvēku, vienlaicīgi nepadarot reklāmas aktivitātes pārāk dārgas, ja tās izrēķina uz vienu vai katriem 1000 sasniegtajiem lietotājiem.

Un netēmējiet auditorijas, kuru kopējais izmērs ir zem 20 000 cilvēkiem (Facebook šo rekomendē paši, jo viņu algoritmi ar mazāku skaitu cilvēku nespēj īsti atsperties). Tātad, minimālais auditorijas izmērs jāmēģina turēt virs 20 000 un, ja jūsu auditorija ir tieši 20 000, pielāgojiet budžetu, lai mēģinātu sasniegt 10 000 no viņiem. Protams, dažos gadījumos auditorijas vienkārši ir mazākas (piemēram, jūsu mājaslapas apmeklētāju auditorija) un tad jums vienkārši nav citas izvēles – strādājiet ar to, kas ir pieejams un tēmējiet uz to, lai šīs vērtīgās auditorijas augtu.

Reklamējiet ierakstus cilvēkiem, kas ir iesaistījušies jūsu FB lapas saturā

Ja esat pārliecināti, ka lielākā daļa cilvēku klikšķina uz ierakstiem, reaģē, komentē un dalās ar tiem, jo viņiem/-ām tiešām interesē jūsu prece un/vai pakalpojums, turklāt arī nerīkojat konkursus (un neesat tādus rīkojuši), jūs noteikti kā mērķauditoriju varat izmantot FB auditoriju “Page engaged users”.

Piemērs: ja jūsu lapai ir 10 000 iesaistījušos cilvēku auditorija, kā mērķi var uzstādīt 50% sasniegšanu, kas ir 5000 cilvēku un, lai sasniegtu šo cilvēku skaitu, optimāli būtu ierakstu reklamēt šādi – 5 (tūkstoši lietotāju) x 2€ = 10€.

Bonuss – ja jūsu Facebook aktivitātes ir stipri virs vidējā gan aktivitāšu daudzumā, gan sasniegto lietotāju skaitā, tad varat veidot arī auditorijas no cilvēkiem, kas veikuši specifiskas darbības, piemēram, atzīmējušies, ka dosies uz kādu pasākumu, vai noskatījušies kādu video. Šādos gadījumos – attiecīgi koriģējiet budžetu.

Reklamējiet ierakstus cilvēkiem, kas ir vislīdzīgākie tiem, kuri reaģējuši uz lapas saturu ar jebkādu klikšķi.

Šis ir līdzīgi iepriekšējam piemēram – ja jūs piedāvājat produktu, kas nav ļoti nišas, ir vērts padomāt par savu interesentu draugiem, jo bieži mūsu draugiem un mums intereses un vajadzības sakrīt. Vienīgā problēma ar šo tārgetinga iespēju – tā ļoti paplašina sasniedzamo auditoriju. Tātad, tā būs vairāk piemērota produktiem/pakalpojumiem, kuri potenciāli interesē un ir vajadzīgi plašam cilvēku lokam.

Vidējam Facebook lietotājam šajā portālā ir 155 draudzību . Ja jūsu lapa vidēji iesaista 2000 cilvēku, viņu draugu auditorijas izmērs var sasniegt ~ 300 000 cilvēku.

Piemērs: jūsu lapa vidēji iesaista 2000 cilvēku, tātad pieņemsim, ka viņu draugu auditorijas izmērs ir šie 300 000 cilvēku. Tātad, lai mārketinga budžets tiktu racionāli izmantots, būtu jāfokusējās uz 150 000 cilvēku sasniegšanu, kas vēlamo budžetu šāda ieraksta reklāmai noliek 300€ robežās (jo tūkstots cilvēku sasniegšana var izmaksāt ap 2€).

Ierakstu reklamēšana konkrētām lietotāju demogrāfiskajām grupām

Rīgā ir aptuveni 500 000 Facebook lietotāju. Tātad, lai sasniegtu šos lietotājus un nepārtērētu lieki budžetus, mēs sev mērķi nostādam 250 000 cilvēki un attiecīgi rēķināmies ar 500€ budžetu.

Ierakstu reklamēšana cilvēkiem, kas bijuši jūsu mājaslapā un/vai veikuši tajā konkrētas darbības (ar Facebook pixel palīdzību).

Šai pieejai auditorijas izmērs ir atkarīgs tikai no mājaslapas apmeklējuma un tā, kādus mājaslapas apmeklētāju segmentus izvēlēsieties nomērķēt.

Piemēram, ja vēlaties reklamēt ziņu cilvēkiem, kas ir apmeklējuši Jūsu mājaslapu pēdējās 180 dienās un jūsu vidējais dienas apmeklējums ir 1000 cilvēku, mērķauditorija (50% no 180 000) būs 90 000 cilvēku. Un kādas būs potenciālas izmaksas šāda ieraksta reklāmai? Jā, €180.

Jautājums 2: Kāds ir jūsu kopējais Facebook atvēlētais budžets un tā sadalījums? Šis ir labs jautājums, ar kuru sākt aprēķinus, cik investēt tieši Facebook ierakstu reklāmā.

Nav nekāds noslēpums, ka kontekstam ir nozīme. Ja jums Facebook jau ir reklāmas kampaņas, tad droši vien prātīgi būtu sākt ar aptuveni 10% no tā novirzīšanas Facebook ierakstu reklāmai. Atkarībā no situācijas un esošo budžetu apjoma, šī sadaļa var būt arī jebkur no 1-20% – galvenais nenoņemiet budžetus no kampaņām, par kurām jau zināt, ka tās jums nodrošina biznesu, piemēram, retārgetinga un/vai pārdošanas kampaņām, bet paturiet prātā, ka ir vērts atvēlēt pietiekošu budžetu arī ierakstiem, lai kārtīgi varētu pārliecināties, vai to reklāma jums dod papildu ienākumus.

Jautājums 3: Vai esat dzirdējuši par 80/20 sadalījumu.

Šis variants būs lielisks tiem, kas izmanto aģentūru pakalpojumus satura radīšanai Facebook (un citās) mediju platformā.

Laikā, kad tradicionālie mediji bija gandrīz vienīgie spēlētāji reklāmas tirgū, “zelta griezums” bija 20 pret 80, kurā no kopējā konrētai kampaņai paredzētā budžeta 20% tika investēti satura izveidē (TV klips + maketi drukātajiem materiāliem + radio klips + vides reklāmas maketiem) un 80% tika izmantoti lai nopirktu šīs reklāmas vietas (reklāmas laiku TV un radio, izvietojumus vidē un drukātajos medijos).

Šobrīd, protams, daudziem gribās teikt, ka viss vecais ir vecs un ir jauna pasaule, bet no tā, ko mēs redzam ikdienā, šīs “jaunās pieejas” mēdz būt ļoti neloģiskas. Mēs esam redzējuši gadījumus, kad uzņēmumi maksā aģentūrām 500-1000€ mēnesī par Facebook bilžu gatavošanu, lai tos visus kopā pēc tam pareklamētu par 100-200€. Īsumā, šādi uzņēmumi maksā nesamērīgi lielu naudu par satura radīšanu, kuru pēc tam redzēs neadekvāti mazs cilvēku skaits.

Piemērs: Ja jūsu satura radīšana Facebook platformai izmaksā 1000€, tā reklāmā būtu jāiegulda 4000€. Ja šādas summas reklāmai šķiet pārmērīgas, tad jums ir jāsamazina resurss, ko veltāt satura gatavošanai.

Secinājumi? Perspektīva un konteksts ir ļoti svarīgi.

Veiksmi. Jautājumu gadījumā droši sazinieties ihaveaquestion@groundfloor.lv