Kamēr Facebook noteikti ir viena no tām platformām, no kuras izmantošanas pagaidām izvairīties būtu grūti vai pat neloģiski, ir vērts paskatīties uz tās plusiem un mīnusiem, lai izvērtētu vismaz to, vai tā ir viena no platformām, ar kuru sākt, nevis, piemēram, Google vai Linkedin. Ilgtermiņā gan līdz tai nonāk gandrīz jebkurš uzņēmums, bet tik un tā – iziesim cauri šim mazajam sarakstiņam.
Par: milzīga reklāmu izvietojuma izvēle pašā Facebook un citur
Pašsaprotami, ka Facebook reklāmas rādās pašā Facebook, bet tas ir tālu no visa, kas iespējams. Pirmkārt, Facebook rāda savas reklāmas lielākajā daļā pakalpojumu, kas viņiem pieder, piemēram, Facebook, Messenger, Instagram, un drīzumā, iespējams, arī Whatsapp. Tas, ko lielākā daļa cilvēku nezina – lielu daļu no reklāmām, kuras redzat mobilajās aplikācijās un mājaslapās, arī piegādā Facebook – šī pozīcija Facebook reklāmu uzstādījumos ir zem “Audience network”.
Par: plašas mērķauditorijas atlases iespējas, kas piemērotas gan mazām bidītēm, gan lieliem uzņēmumiem
Facebook ir dažādas lietotāju atlases iespējas, sākot no vienkāršākām, kas filtrē pēc atrašanās vietas, vecuma un dzimuma, līdz lietotāju atlasei pēc interesēm un uzvedības, ko var pacelt līdz līmenim, kurā jau izmantojat savu klientu datus, lai iegūtu vēl labākas precīzākas un efektīvākas auditorijas.
Nav tā, ka Facebook ir vienīgā reklāmas platforma, kurā var atrast šāda līmeņa auditoriju segmentēšanu, bet tik daudz iespēju vienuviet – īsti tomēr nebūs un ne jau par šādām cenām.
Par: Vienkārša reklāmas kampaņu uzstādīšana
Lai gan ne viss Facebook reklāmu pārvaldībā ir perfekti un šim tam ļoti prasās uzlabojumi, lielākoties tā ir lietotājam draudzīga platforma, ja salīdzina ar citām platformām. Šīs platformas sarežģītība noteikti ar laiku ir pieaugusi, bet ar nelielu darbu un pacietību jebkuram būs pa spēkam sākt izmantot Facebook reklāmas sniegtās iespējas.
Jo tālāk pa Facebook reklāmu taku, jo sarežģītāk, bet šeit Facebook izpalīdz tas, ka šī platforma ir tik liela – ātrs Google meklējums lielākajā daļā gadījumu aizvedīs pie kāda ar līdzīgu jautājumu/problēmu/neskaidrību un atbildi uz konkrēto situāciju. Par paša Facebook klientu atbalsta servisu gan labāk neizteikšos. 🙂
Pret: Prasa laiku un iedziļināšanos
Pat digitālā mārketinga speciālistiem ļoti reti izdodās visu ar kampaņu uztādīšanu saistīto pareizi notrāpīt ar pirmo piegājienu (tārgetingu, budžetus, radošos materiālus u.c.), tā kā lai tiktu līdz rezultātam, ir jābūt gatavam veidot kampaņas tik ilgi, kamēr izdodas atrast īstos mainīgos.
Pieredze, protams, palīdz līdz rezultātam nonākt ātrāk, bet Facebook reklāmas var būt ļoti nopietns apņēmības un pacietības tests – it īpaši, ja produkts/serviss, ko uzņēmums piedāvā, nav kaut kas, kas tirgojas kā karsti pīrādziņi un bez reklāmas.
Pret: Sākotnēji zemās izmaksas ar laiku pieaug
Līdz tam brīdim, kad reklāmas būs ar pozitīvu ROI (Return-on-investment – atdeve pret iegldīto jeb peļņa pret iztērēto reklāmā), reklāmās iztērētie līdzekļi būs tikai investīcija cerībā par gaišāku nākotni. No otras puses, par to arī ir digitālais mārketings – izmēģināt daudz dažādas pieejas, atmest vājākās, izmēģināt jaunas un tā atkārtot visu no sākuma.
Atkarībā no uzņēmuma industrijas, nišas, atrašanās vietas un citiem faktoriem, Facebook reklāma var būt arī dārga salīdzinājumā pret citām platformām ar citādākām tārgetinga iespējām. Lai gan Facebook reklāmas cenas var būt arī tiešām zemas, nevajadzētu automāriski sagaidīt, ka tieši tā arī vienmēr notiks un vēl vairāk – ar to rēķināties.
Kamēr pirmās kampaņas var salikt ar minimālo budžtu 1€/dienā, parasti šīs izmaksas ātri pieaug – it īpaši, kad sāk parādīties cerīgas kampaņas ar potenciālu kļūt par peļņas nesējām (tad gan tās vairs nav izmaksas, bet apgrozījuma celšana).